-آيات برائت از مشركين در چه سالي در چه روزي توسط چه كسي قرائت شد؟
(0)
-لطفاً راجع به آيه قرآن كه مي فرمايد كل من عليها فان و يبقي وجه ربك ذلجلال و الا كرم و گفته شاعر كه مي گويد در هر دو جهان فقط خداي ماند و بس و باقي همگي كل من عليها فانذ توضيح فرمايد ؟(0)
-2-چرا ما مسلمانان در نماز در آيه ي اهدناالصراط المستقيم به صورت جمعي دعا ميكنيم و از ضمير جمع استفاده مي نمائيم ؟(0)
-1- در آيه مباركه { انا انزلناه في ليله القدر } ضمير «ه » در انزلناه به كجا بر مي گردد و استناد آيه به انزال قرآن در كجاي آن مي باشد ؟(0)
-- چرا در قرآن « فيه هدي للمتقين » آمده پس غير متقين چگونه به هدايت برسند ؟(0)
-آيا در مورد عمر و ابوبكر آيه اي در قرآن وجود دارد؟(0)
-فصيح ترين آيه قرآن كدام است؟
(0)
-مقصود از اين آيه كه: «محمّد پدر هيچ يك از مردان شما نيست» چيست؟
(0)
-آيات مختلفي كه بيانگر خلقت انسان است و مثلاً در برخي از آنها خلقت انسان از خاك و در برخي از آب دانسته شده است، چگونه توجيه مي شود؟
(0)
-آيا اين كه در قرآن آمده است: «لن يصيبنا اِلاّ ما كتب الله لنا;(1) هيچ حادثه اي براي ما رخ نمي دهد مگر آنچه خداوند برايمان مقدّر كرده است.» با اختيار انسان سازگار است؟
(0)
-آيات برائت از مشركين در چه سالي در چه روزي توسط چه كسي قرائت شد؟
(0)
-لطفاً راجع به آيه قرآن كه مي فرمايد كل من عليها فان و يبقي وجه ربك ذلجلال و الا كرم و گفته شاعر كه مي گويد در هر دو جهان فقط خداي ماند و بس و باقي همگي كل من عليها فانذ توضيح فرمايد ؟(0)
-2-چرا ما مسلمانان در نماز در آيه ي اهدناالصراط المستقيم به صورت جمعي دعا ميكنيم و از ضمير جمع استفاده مي نمائيم ؟(0)
-1- در آيه مباركه { انا انزلناه في ليله القدر } ضمير «ه » در انزلناه به كجا بر مي گردد و استناد آيه به انزال قرآن در كجاي آن مي باشد ؟(0)
-- چرا در قرآن « فيه هدي للمتقين » آمده پس غير متقين چگونه به هدايت برسند ؟(0)
-آيا در مورد عمر و ابوبكر آيه اي در قرآن وجود دارد؟(0)
-فصيح ترين آيه قرآن كدام است؟
(0)
-مقصود از اين آيه كه: «محمّد پدر هيچ يك از مردان شما نيست» چيست؟
(0)
-آيات مختلفي كه بيانگر خلقت انسان است و مثلاً در برخي از آنها خلقت انسان از خاك و در برخي از آب دانسته شده است، چگونه توجيه مي شود؟
(0)
-آيا اين كه در قرآن آمده است: «لن يصيبنا اِلاّ ما كتب الله لنا;(1) هيچ حادثه اي براي ما رخ نمي دهد مگر آنچه خداوند برايمان مقدّر كرده است.» با اختيار انسان سازگار است؟
(0)

مطالب این بخش جمع آوری شده از مراکز و مؤسسات مختلف پاسخگویی می باشد و بعضا ممکن است با دیدگاه و نظرات این مؤسسه (تحقیقاتی حضرت ولی عصر (عج)) یکسان نباشد.
و طبیعتا مسئولیت پاسخ هایی ارائه شده با مراکز پاسخ دهنده می باشد.

  کد مطلب:50394 شنبه 1 فروردين 1394 آمار بازدید:5

اگر قصاص قبل از جنايت جايز نيست پس چرا پيامبر(ص) دستور قتل ذي الخويصره را صادر فرمودند؟
اولاً: پيامبر(ص) دستور قتل «ذي الخويصره» را صادر نكردند؛ بلكه بر حسب روايات متعددي كه در كتاب هاي تاريخي نقل شده است پيامبر(ص) فرمودند: او را رها كنيد و فقط آينده تاريك او و پيروانش را پيشگويي فرمودند. در تاريخ طبري، ج 3، ص 92 آمده است:... مردي از بني تميم به نام ذوالخويصره نزد پيامبر ايستاد. در حالي كه پيامبر مشغول تقسيم [غنايم جنگي حنين ] بين مردم بودند. پس گفت: اي محمد! آنچه امروز انجام دادي را نگريستم. پيامبر(ص) پرسيدند: چگونه بود؟ گفت: عدالت نورزيدي!! پيامبر(ص) خشمگين شده، فرمودند: واي بر تو! اگر نزد من عدالت نباشد، پس نزد كيست؟ آن گاه عمر بن الخطاب عرض كرد: اي پيامبر خدا، آيا او را بكشيم؟ پيامبر(ص) فرمود: هرگز! رهايش كنيد، به درستي كه او را به زودي پيرواني خواهد بود كه در دين كنكاش مي كنند تا آنجا كه از آن خارج مي شوند، آن سان كه تير از كمان به بيرون پرتاب مي شود... . ثانياً: اگر پيامبر(ص) دستور قتل (ذي الخويصره) را داده بودند، پس چگونه وي تا پس از رحلت آن حضرت زنده بوده است، در حالي كه امر پيامبر(ص) در اين زمينه قطعاً اجرا مي شد. ثالثاً: به فرض روايتي دال بر دستور پيامبر(ص) نقل شده باشد كه ممكن است اين امر معارض با ديگر اخبار و نيز معارض با اصول كلي و تعاليم قطعي شريعت است. در اين صورت حكم به بي اعتباري آن مي شود. رابعاً: احتمال ديگر اين است كه پيامبر دستور قتل او را داده باشند، ولي نه به عنوان قصاص قبل از جنايت، بلكه به استناد عملكردي كه موجب اجراي حد در همان زمان بوده است، ولي به خاطر تعلل برخي از اصحاب و گريختن وي پيش از دستيابي حضرت علي(ع) اين حكم عمل نگرديده است.

مطالب این بخش جمع آوری شده از مراکز و مؤسسات مختلف پاسخگویی می باشد و بعضا ممکن است با دیدگاه و نظرات این مؤسسه (تحقیقاتی حضرت ولی عصر (عج)) یکسان نباشد.
و طبیعتا مسئولیت پاسخ هایی ارائه شده با مراکز پاسخ دهنده می باشد.